Fitsolutions Maexadvies

Home > Maexadvies

Wat te doen als Maex langzaam is / wordt:

Op het moment dat u merkt dat het laden van het workflowscherm en / of het zoek- of filterscherm enige tijd in beslag neemt dan kunt u onderstaande stappen proberen om de performance te verbeteren:

Hoe ziet de Maex database eruit:

- MAEX.DB: De database

- MAEX3.LOG: Het transaction log. Deze file kan na lang gebruik van grote omvang zijn.

Herstarten van de Maex database service:

- Zorg ervoor dat iedereen uit Maex is.

- Zorg ervoor dat u inlogt op de (file)server waar de database engine van Maex als service geinstalleerd is (Service heet: Adaptive server anywhere - MAEX).

- Open op die server (via administrative tools of configuratieschern) het services window.

- Zoek de service van Maex die begint met 'Adaptive Server Anywhere' en klik deze aan zodat de regel blauw wordt.

- Kies voor stoppen van de 'Adaptive Server Anywhere - MAEX' service.

- Als deze gestopt is, kopieert u de files (backup) MAEX.DB en MAEX3.LOG naar een andere locatie.

- Verwijder het bestand MAEX3.LOG in de MAEX folder (na het herstarten zal deze opnieuw aangemaakt worden).

- Ga terug naar het service window.

- Druk links op de knop om de service Adaptive server Anywhere - MAEX te starten (in het engels: restart the service).

- De service zal opnieuw opstarten. Sluit daarna het scherm af.

- Iedereen kan weer in Maex.